mardi 8 janvier 2008

Blessed Virgins - 1982


Blessed Virgins is an essential band of the french rock history. Their song "Jean Pascal et la France" is a major french hit of the early 80's. This is their only studio LP recorded at Wessex studios in London. I dont think it is available on CD.

01 Deux Pour Cent
02 Si C'est Ca Partir
03 Alleluia
04 Transit De Choc
05 Que Faire Apres La Crise
06 Rien A Dire
07 Jean Pascal Et La France
08 Le Train Repart
09 Saturation
10 Libre Expression (Le Pianiste)
11 Ecoute Cochran (Summertime Blues)

8 commentaires:

aceofspace a dit…

thanxs so lot for this excellent post , a good french band !!

geranium a dit…

Merci ! ;-)

killbill74 a dit…

Hi Geranium,
yes it was reissued on CD in the early 1990's by Epic/Sony (EPC 471537 2, 5099747153723) with 3 bonus tracks: the 1st single ('echec aux dames/passage pietons') from 1981 and a demo from april 1984.

geranium a dit…

Hey killbill,

I dont know these bonus tracks. Maybe you could post them somewhere ? Thanx. I also have another single where they play a song for the movie "moi vouloir toi" or something like that.

lejeanjoseph a dit…

Ici le cd en 320 avec les fameux bonus

http://rapidshare.com/files/89709233/Blessed_Virgins.rar

fuxarko a dit…

Merci Geranium, tu as de belles pépites dans ton jardin!

Et merci à LJJ, grand (entre autres)pour tout ce qui halète, bouille, hurle et assène. ;-)

Polly-Esther

Anonyme a dit…

Je cherche cette musique depuis que je n'ai plus de tourne disque pour passer mon "jour de fête"

Jamais pu le trouver en cd

merci pour la partage

Julie a dit…

Je suis ravie de voir que d'autres ont été marqués par ce groupe. J'ai cet album en vynile mais les alléas de la vie font que je n'y aurais accès que quand mes revers de fortune seront terminés. Good lyrics, sometimes dark. Du béton sans prière! Quel plaisir les gars ! Merci.